آخرین اخبار
کد مطلب: 80844
تبليغات شبکه هاي ماهواره اي سند علمي ندارد؛
جوش صورت و آکنه شايع ترين بيماري پوستي در کشور
تاریخ انتشار : 1393/07/09 06:42:48
نمایش : 2960
دبير اجرايي کنگره بين المللي پوست زيبايي و ليزر با بيان اينکه شايع ترين بيماري پوستي در کشور جوش صورت و آکنه است،گفت: انواع کرم، لوسيون و روش هاي درماني و لايه برداري که در شبکه هاي ماهواره اي و حتي رسانه ها تبليغ مي شود هيچ گونه سند علمي ندارد.
به گزارش سلام لردگان،دکتر منصور نصيري کاشاني در خصوص شايع ترين بيماري هاي پوستي در کشور،افزود:به استناد آماري در کتابي وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکي با عنوان'سيماي سلامت در جمهوري اسلامي'منتشر شده است، بيشترين بيماري هاي شايع پوستي، جوش صورت و آکنه است.


دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران، اگزماهاي پوستي،حساسيت ها و پس از آن عفونت هاي پوستي،زرد زخم، قارچي و ويروسي را از ديگر بيماري هاي شايع پوستي عنوان کرد.

اين متخصص پوست و مو اضافه کرد :بيماري هاي مربوط به مو و ناخن خصوصا ريزش مو از ديگر بيماري هاي شايع پوست و مو به شمار مي رود.

نصيري کاشاني در خصوص روش هاي درمان بيماري هاي پوستي و معرفي کرم هاي متعدد در شبکه هاي ماهواره اي و رسانه هاي داخلي ،گفت: تبليغات درمان بيماري هاي پوستي در يک جلسه غير قابل باور و امکان است.

وي افزود: انواع کرم، لوسيون و روش هاي درماني و لايه برداري که در شبکه هاي ماهواره اي و حتي رسانه هاي خودي تبليغ مي شود هيچ گونه سند علمي ندارد، زماني که فردي اقدام به توليد کرم مي کند بايد اثربخشي و مضرات آن را به اثبات برساند که براي اين امر بايد به آزمايشگاه مرکز آموزش و پژوهش بيماريهاي پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکي تهران مراجعه کنند.

نصيري کاشاني بيان داشت: از آنجايي که مردم به رسانه ها اعتماد دارند نبايد از اين اعتماد سوء استفاده شود؛رسانه ها نبايد براي جبران منابع مالي هر چيزي را که با سلامت مردم ارتباط دارد را بدون آگاهي از محصول، آن را تبليغ کند.

وي به تبليغ پيوند مو در شبکه هاي ماهوراه اي و رسانه ملي اشاره کرد و گفت:اين تبليغات بدون در نظر گرفتن پيامدهاي منفي کاشت مو انجام مي شود و در بسياري از موارد افراد کم مو زيبايي بهتري قبل از کاشت مو داشتند؛ متأسفانه اين موارد براي مراجعه کننده توسط موسسات کاشت مو بيان نمي شود.

وي به مردم توصيه کرد: فرق بين تبليغات درست و نادرست را بدانند و گول تبليغاتي که يک روزه و يا استفاده چند روز از فلان کرم معجزه اي در پوست رخ مي دهند را نخورند ؛ اين نوع تبليغات اغراق آميز و براي تحريک مردم و کسب درآمد از جيب آنهاست

 

 
انتهاي پيام /*
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس